Startsida
SHIS logotyp
search

En del av

Stockholms stad

SHIS logotyp
search

Störningar i fastigheten

Ring alltid 112 vid pågående brott, vid brand eller annan akut fara för människor eller egendom!

Störningsjour och fastighetsjour

Från och med 2021-09-06 kommer SHIS bostäder att ändra arbetssätt kring hantering av störningsjoursärenden och fastighetsjoursärenden.


Vid störning- eller akuta fastighetsrelaterade ärende ring: 070-771 72 67

Vid ej akuta ärenden ska du kontakta din kontaktperson eller personal på ordinarie öppettider.

För vissa åtgärder tillkommer det en kostnad om du ringer till vår fastighetsjour. Du kommer att bli informerad om det när du ringer.


Frågor och svar


Jag har tappat min nyckel, klockan är 23 på kvällen och jag kommer inte in.

Du får själv lösa var du ska sova under natten och kontakta personalen under ordinarie öppettider för att få hjälp med en ny nyckel. Det tillkommer en kostnad för att få en ny nyckel.


Jag har låst in mina kläder i tvättstugan/låst in min nyckel i tvättstugan

Du får vänta tills nästa hyresgäst efter dig kommer för sin tvättid. Alternativt sätta upp en lapp med ditt telefonnummer där du ber nästkommande hyresgäst kontakta dig så du kan hämta din tvätt/dina nycklar. Annars får du kontakta personal under ordinarie öppettider.

 

Min spis fungerar inte

Kontakta personalen under ordinarie öppettider så kommer de titta om de ser vad som är fel med spisen och göra en felanmälan.


Toaletten spolar inte

Kontakta personalen under ordinarie öppettider så kommer de titta om de ser vad som är fel med toaletten och göra en felanmälan.


Vatten läcker ur ett rör

Ring till Fastighetsjouren, telefon: 070-771 72 67


Min granne har fest och klockan är 01.30, jag har knackat på men de slutar inte

Ring till Störningsjouren, telefon: 070-771 72 67