Störningar
Vid pågående brott, brand eller annan akut fara för människor eller egendom - ring 112
Ej akuta ärenden dagtid: kontakta SHIS personal på ordinarie öppettider.
SHIS Trygghetsteam
Vid störning- eller akuta fastighetsrelaterade ärende ring: 070-771 72 67
För vissa åtgärder tillkommer det en kostnad om du ringer till SHIS Trygghetsteam. Du kommer att bli informerad om det när du ringer.
Frågor och svar
Jag har tappat min nyckel och klockan är 23.00 på kvällen. Hur ska jag komma in?
Du får själv lösa vart du ska sova under natten. Kontakta personalen i fastigheten under ordinarie öppettider för att få hjälp med en ny nyckel. Det tillkommer en kostnad för att få en ny nyckel.
Jag har låst in min nyckel i tvättstugan. Hur ska jag göra?
Du får vänta tills hyresgästen efter dig kommer för sin tvättid. Du kan också sätta upp en lapp med ditt telefonnummer och be hen kontakta dig så du kan hämta dina nycklar. Annars får du kontakta personal under ordinarie öppettider.
Min spis fungerar inte. Vad ska jag göra?
Kontakta personal i fastigheten under ordinarie öppettider så kan de göra en felanmälan.
Toaletten spolar inte. Vad ska jag göra?
Kontakta personalen under ordinarie öppettider så kan de göra en felanmälan.
Det läcker vatten ur ett rör. Vad ska jag göra?
Prata med personalen i din fastighet på en gång. Om de inte är på plats ska du omedelbart ringa SHIS Trygghetsteam på telefon 070-771 72 67.
Grannen har fest och klockan är 01.30. Jag har sagt till men de slutar inte. Vad gör jag?
Ring till SHIS Trygghetsteam på telefon 070-771 72 67.
Senast uppdaterad: